You are here

Praxisbeispiele

Flyer Scherbentelefon
Mehr Service für eine bessere Kommunikation
Scherben und andere Hindernisse auf Geh- und Radwegen sind oft ein Ärgernis für Fahrradfahrer und Fußgänger. Die Einführung des Mängelbogens und des Scherbentelefons verbessert die Kommunikation zwischen Stadtverwaltung und Fahrradfahrern sowie Fußgängern auf einfache Weise.
2. January 2017 | Praxisbeispiele > Baden-Württemberg
Construction sign of the citizens' initiative "Ibbenbürener Straße"
Cycle path construction
The program subsidises cycle path construction by citizens' initiatives with a lump-sum of 15,000 Euro per kilometer
19. February 2015 | Praxisbeispiele > North Rhine-Westphalia
Bikes at a station
MVGmyBIKE (MVGmeinRAD)
Mainz' bike sharing system MVGmyBIKE provides local mobility services, including busses, trains, tramways and bicycles. Its focus lays on the combination of rental bikes and the public transport system. The system is operated by the local transportation company.
1. November 2014 | Praxisbeispiele >

Events

11. November 2016 - 25. June 2017
| Events > Mannheim

2 Wheels - 200 Years. Freiherr von Drais and the History of the Bicycle

29. - 30. April 2017
| Events > Germersheim

SPEZI - International Special Bikes Show 2017

10. - 11. June 2017
| Events > Mannheim

Bicycle anniversary Mannheim - The festival